Wednesday, December 21, 2011

4s dengan S2....

ola...howayu...??sihat x??kalo sht..syukur alhamdulilah..
ari ni kan..ari ni kan...emm.em.em.
ada lah dak maktab ni nak minx pendapat...between iphone 4s n samsung galaxy s2..which one is better..?
bagi aku lah...2 2 best...both have their stronger and weaker sides..
kalo S2 lah...design dia lagi besar dr 4s...ikot pengguna lah gak...ada yg suke hp yg besar anak bapak dah...
ada yg suke comel mcm anak mak...so dalam hal design kte xley ckp lah mane satu lagi better..
pastu S2 dia plastic....haha...tp selamat lah..ley jatuhkan bnyk kali..kalo 4s dia kaca...tp yg bestnye kaca....bile pegang tu...berat lah sikit...xlah ringan je mcm s2...baling anak anjing pon xmati lagi...
Pastu dari segi display pulak...4s menang lah...sebab dia nye resolution lagi terang lah...mmg terbaik lah..kena cahaya pon xde masalah lah..still cerah weyh..tp s2 ok gak...tp still xdpt kalahkan 4s lah...kalah tipis je..
kite teruskan dari segi processor pulak...kalo s2 lah kan...dia nye  1.2GHz dual-core ARM Cortex-A9..yg bermaksud...performance dia sgt laju la wey...berbanding dgn 4s...dia nye juz 1GHz dual-core ARM Cortex-A9 processor,..tp still laju gak lah....kali ni s2 menang lah ...
dari segi camera pulak...emm..camera dua2 same je...8 mp...n ada hd video..ok lah...kat sini kamera dua2 best...xde yg menang..yg menang hanyalh aku saje..muahahaaha..
ok dari segi harga tak baper pasti lah...kena cek kedai...kalo iphone 4s 16gb dah around two thousand four sumthing..s2 dah murah dah..sbb s2 keluar dulu....
ok lah.....emm....aku sbnrnya xminat pon handphone2 ni...aisy..tp tau lah ape perlu ada untk membeli sebuah hp yg ok...emm...keputusannya skrg...aku pilih s2 kot...sbb dia sgt smarties!!!!haha...kalo aku ada duit aku xbeli 4s....sbb aku ganas...sooo...berkemungkinan henset aku akan pecah..haha..sooo.nk mengelakkan dr kemalangan yg xboleh nak bau...pilih lah s2....tp ikot gak lah pengguna...4s smart untk wanita kot...sbb dia kecik sikit lah...elegant gitu...
pilih lah yg terbaik yer....
selamat malam....

No comments:

Post a Comment

Followers